UMUM!
* UNTUK
PDPR KEKALKAN GOOGLE CLASSROOM/WHATSAPP GROUP/ TELEGRAM
* UNTUK
PERKONGSIAN NOTA; KONGSIKAN DALAM BENTUK RAKAMAN/SLIDE [YOUTUBE/PPT]
*GUNAKAN
PDP UNTUK PERKUKUHKAN LAGI PEMAHAMAN PELAJAR-TERANGKAN NOTA DENGAN RINGKAS DAN
MULAKAN LATIHAN DAN PERBINCANGAN.
CARA
TERANGKAN NOTA SEMASA PDP : GUNAKAN RAKAMAN YANG DIKONGSIKAN
CARA PERTAMA : MODUL BERSERTA NOTA [2 IN 1]*TIDAK PERLU RAKAMAN ASING
LANGKAH 1 Hasilkan modul hard copy untuk semua pelajar
LANGKAH 2 Kumpulan A PDP bersama modul hard copy- Kumpulan B PDPR jawap dalam modul kongsikan dalam talian secara offline.
LANGKAH 3 ROTATE
* SETIAP KALI PDP BUAT MODUL /BINCANG JAWAPAN MODUL * SEMAK TERUS
CARA KEDUA: BUKU RUJUKAN BERSAMA BUKU LATIHAN*NOTA RAKAMAN ASING
LANGKAH 1 : Pilih 1 buku rujukan dan jadikan edisi hard copy dan soft copy [ scan bahagian yang diperlukan]
LANGKAH 2 : Kumpulan A PDP bersama buku rujukan [hard copy] – Kumpulan B PDPR [soft copy scan] [tugasan yang sama jawap dalam buku latihan offline.
LANGKAH 3 – ROTATE
* SETIAP KALI PDP BUAT LATIHAN DALAM BUKU RUJUKAN DAN BINCANG JAWAPAN
* SEMAK JAWAPAN SEMASA BERBINCANG
LANGKAH 1 : Gunakan buku teks [hard copy] dan digital
LANGKAH 2 : Kumpulan A PDP bersama buku teks[hard copy] – Kumpulan B PDPR [soft copy scan] [tugasan yang sama jawap dalam buku latihan secara offline.
LANGKAH 3 – ROTATE
* SETIAP KALI PDP BUAT LATIHAN DALAM BUKU TEKS DAN BINCANG JAWAPAN
* SEMAK JAWAPAN SEMASA BERBINCANG
CARA KEEMPAT: MENJAWAB KOLEKSI SOALAN/ LATIHAN*NOTA RAKAMAN ASING
Kumpulan A dan Kumpulan B sewaktu PDPR hanya membuat ulangkaji nota offline
SEWAKTU PDP : Cikgu memberikan koleksi soalan/ latihan [hard copy] dan pelajar jawap dan terus bincang jawapan . *Semak terus jawapan. Jawab dalam koleksi soalan/ latihan atau dalam buku latihan
CARA
KELIMA : MEMBUAT AMALI / TUGASAN * TASK
BASED LEARNING* NOTA RAKAMAN ASING
Kumpulan A dan Kumpulan B sewaktu PDPR hanya membaca Teori secara offline
SEWAKTU PDP: Cikgu bersama pelajar membuat dan menyiapkan amali/ tugasan.
Comments
Post a Comment