*Disclaimer
Semua nota Devi rumuskan daripada TAKLIMAT PENGOPERASIAN KPMPerkasaku Seri 5 : Pengoperasian CUP 3. Devi buat rumusan nota ini untuk rujukan sendiri serta Devi kongsikan bersama semua guru.
link youtube yang cikgu boleh rujuk : https://www.youtube.com/watch?v=uPcmMNjYrmo
NOTA RINGKAS MENGENAI PELAKSANAAN DAN PENGOPERASIAN CUP 3
· TUJUAN : Meyediakan murid bagi KALENDAR AKADEMIK 2022/2023
· PDP BERLAKU SECARA SERENTAK
· RPH SEPERTI BIASA MENGIKUT DSKP
· TINDAKAN GURU : GURU AKAN MERANCANG PDP SEPERTI BIASA MENULIS RPH SEPERTI BIASA CUMA LEBIH TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA PELAJAR TP1-T3/ TIDAK DITAKSIR
· JANGKAMASA : 21/3/2022-15/4/2022 [MAKSIMUM 4 MINGGU] [ BERGANTUNG KEPADA GURU]
· JENIS PROGRAM : PROGRAM BERFOKUS
· Kumpulan SASARAN MURID : TP1,TP2,TP3 DAN MURID YANG TIDAK DITAKSIR
· SUMBER RUJUKAN : Mengunakan DSKP tahun semasa * bukan mengulang kurikulum tahun sebelum
· Kaedah Pelaksanan : Secara Individual/ Kumpulan / Set
· Strategik yang perlu digunakan : Pendekatan Terbeza menggunakan Kurikulum Semasa
· Kumpulan PDP seperti biasa : TP4-TP6
· SASARAN MATAPELAJARAN : BAHASA MELAYU, BAHASA INGGERIS, MATEMATIK , SAINS
· KEMAHIRAN BERFOKUS : LITERASI, NUMERASI, STEM
· Sasaran Kelas : SK Tahun 2, Tahun 3, Tahun 4
· Sasaran Kelas: SMK Tingkatan 1, Tingkatan 2, TIngkatan 3
· Kaedah Pelaksanaan :
- Mengajar kemahiran asas yang belum dikuasai
- Melakukan aktiviti pdp untuk mengukuhkan Kemahiran Asas
- Tugas Panitia untuk menentukan strategi aktiviti,tempoh masa, guru pelaksana dan murid
· CADANGAN PELAKSANAAN AKTIVITI : Bahagikan pelajar dalam KUMPULAN TP1 TP2 TP 3 TP 4 TP 5 TP 6 di dalam kelas dan namakan setiap kumpulan.
CONTOH
CUP 3 UNTUK BAHASA INGGERIS SMK
LESSON TARGET : NON TEXTBOOK BASED
FOCUS SKILL : LISTENING
CURRIRUCULUM STANDARD : REFER TO DSKP
DIFFERENTIATION METHOD : EXERCISES THAT NEED TO BE ANSWERED
LEARNING OUTCOME : STUDENTS NEED TO COMPLETE THE GIVEN TASK BASED ON THEIR GROUPS (TP)
ACTIVITY:
· Teacher divides students into respective groups [TP1-TP3]
· Teacher then explains on Listening skills
· Teacher then gives each students a Listening Mock Test Paper
· Teacher assigns students in group [TP1-TP2] to answer only question part 1 and part 2 , students in group [TP 3] answer only question part 1, part 2 and part 3. The remaining groups [TP4-TP6] answer the entire Mock Test.
· Teacher plays the audio track and students answer
· After the 1 session teacher and students discuss the answers
· Then continue with session 2 and extend the parts for each TP group [TP1-TP3] [TP4-TP6 answer HOTS questions and speak]
ABM : Listening Mock Test and HOTs questions related to a topic on the Listening Mock Test
REFLECTION: All students managed to complete the given Listening Mock Test. Students from TP3 showed progress to TP 4.
FOR ENGLISH SMK CEFR SAMPLE RPH CUP3 CAN CLICK THIS LINK TO MAKE A COPY :
FOR ENG SMK CEFR SAMPLE RPT CUP FORM 1-FORM 3 CLICK THIS LINK :
UNTUK TEMPLAT UMUM CUP 3 : TEMPLAT UMUM RPT CUP 3
Do you love to play games online? Want to play online games to win real money? earn money online by playing games without investment, Learn free online money-making games, word games that pay real money, best online games to win money.Visit WealthWords to play free online games and win prizes.
ReplyDeleteGames For Money
Make Money Using Paypal $1000 Per Day
Get Paid To Do Word Searches
How To Make A Crossword Puzzle On Paper
Best Crossword Puzzle Maker
Online Games For Adults